Jižní Amerika 2008

2) NP Everglades - Plavba západním Karibikem 2010 - Obrazový trip report

2.7.2010 - Vyrážíme na první výlet - naším cílem je národní park Everglades. Po McArthur Causeway opouštíme Miami Beach a po levé straně se naskýtá nádherný výhled na miamské mrakodrapy. Dál pokračujeme po placené dálnici (Turnpike), kde se dvakrát platí mýto (dohromady 2,25USD).

V národním parku (vstupné 10USD za auto - platí 7 dní) jsme nejdříve zamířili na naučnou stezku Aningha Trail. Údajně jsou tu výborné podmínky pro pozorování zdejší fauny. Ačkoliv se to zpočátku nezdálo, byla to nakonec výtečná volba!

Jdeme si tak po asfaltovém chodníku a najednou začal ve skupince před námi kdosi příšerně křičet. Bylo to jako v nějakém hororu - jistá paní se začala jako smyslů zbavená mlátit do nohy, jako by si ji chtěla useknout. Nebyl to však žádný záchvat, na paní "jenom" sedlo tohle maxisarančátko :-) Konečně trocha života v divočině...

Jinak se kolem naučné stezky zatím střídaly spíš mokřady s podobnými zákoutími plnými leknínů. A my jsme přitom netrpělivě vyhlíželi hlavně aligátory...
  Teprve když jsme po dřevěném chodníčku dorazili až na pozorovatelnu uprostřed této vodní plochy, začaly se kolem nás dít zajímavé věci...

Cedulka na vyhlídce hlásala: "Na chvíli se posaďte a pozorujte okolí. Je zde více života, než by se mohlo na první pohled zdát." A bylo to pravda. Nejdříve jsme v roští objevili tyto ptáky...

...za chvíli se zavlnila vodní hladina a před námi se objevil první vzrostlý aligátor americký (Alligator mississippiensis)   Abychom si ho mohli pořádně prohlédnout, připlaval aligátor vzroně až pod dřevěný chodník, na kterém jsme stáli. Chvíli se schoval v jeho stínu a potom pokračoval v plavbě dál mezi lekníny.
  Setkání s pravým nefalšovaným volně žijícím aligátorem byl první úžasný zážitek naší cesty!

A najednou jakoby okolí naučné stezky obživlo. Brzy se ve vodě ukázal další aligátor a ve větvích nad močálem se objevily první aninghy.

Na chvíli jsme se zastavili na další slepé odbočce, která nás zavedla k nevelkému mokřadu. Jak se tak rozhlížíme, tak najednou zjišťujeme, že ve křoví hned vedle chodníku leží další aligátor. Naštěstí spal...   Cestou zpátky k autu jsme v tůňce vedle chodníku objevili dalšího aligátora, dnes již čtvrtého. Ze začátku to vypadlao, že toho na Aningha Trail moc neuvidíme, ale nakonec jsme na další stanoviště odjížděli nadšení!

Po několika kilometrech jízdy dál na západ jsme zastavili u další naučné stezky Pa Hay-Okee, která leží na okraji obrovského mokřadu Shark River Slough.

I na této stezce bylo docela živo. Opět jsme objevili velikánská sarančata.
  A v mokřadu se brzy objevily také želvy rodu Trachemys, které u nás známe spíše ze zverimexů...   Odpoledne jsme zamířili zpátky na Miami Beach s krátkou zastávkou na oběd v Burger Kingu ve městě Homestead. Zpátky jsme to tentokrát vzali po neplacené silnici, bohužel to nebyl dobrý nápad - byl to tam samý semafor a před Miami začal znatelně houstnout i provoz. Sotva jsme se v podvečer trochu smočili v Atlantiku, přihnala se bouřka a my doběhli do hotelu celí promočení...