Jižní Amerika 2008

2) Rio de Janiero, Brazílie - Jižní Amerika 2008 - Obrazový cestopis

29.8.2008 - Na letišti jsme vybrali z bankomatu první Realy a teď jedeme do centra Ria. V dálce už vidíme typickou siluetu Cukrové homole! Ubytování ve čtvrti Gloria máme zamluvené z domova, takže jedeme najisto. Doprava taxíkem nás dohromady stojí 70BRL.

Hotel Ingles v Riu. Triple nás tu stojí 155BRL. Na pokoji máme TV, ledničku a dva záchody. Chvilku si po příjezdu odpočineme a pak už hurá do města - času máme zpropadeně málo!
  Prohlídku Ria začínáme u této podivné Metropolitní katedrály, která stojí kousek od stanice metra Carioca. Jízda podzemkou stojí 2,60BRL. Nedaleko odsud má svoji nástupní zastávku zdejší tramvaj...   Tomu říkám adrenalin - cesta stařičkou tramvají (1,20BRL) po 30m vysokém akvaduktu. Zdá se vám, že místo zábradlí je na okraji akvaduktu natažené jenom vetché pletivo? Tak to se vám nezdá!

Být v Riu a nejet na Corcovado? To prostě nejde. Od stanice metra Largo Machado jsme vyrazili autobusem (2,10BRL) ke stanici lanovky ve čtvrti Cosmo Velho. Tam nás odchytil chlápek s autem a za stejnou cenu, kterou bychom zaplatili za lanovku (36BRL) nás povozil po celém Corcovadu. Na heliportu s výhledem na Cukrovou homoli jsme se nechali takhle pěkně společně zvěčnit.

A jsme nahoře u sochy Krista Vykupitele. Máme štěstí na úžasné počasí, ale mraky přicházející od západu nevěstí nic dobrého. I náš brazilský průvodce předpovídá na zítřek déšť...
  30.8.2008 - Předpovědi se bohužel vyplnily a dnes bude deštivo. I majestátní Corcovado se občas ztratí v husté oblačnosti - ještě že jsme tam byli včera!

Dnes vyjedeme kabinovou lanovkou (44BRL) na Cukrovou homoli, která je o něco nižší, tak nám snad hustá oblačnost nebude vadit ve výhledu...
  Oblačnost nakonec nevadí a klasický výhled na Rio nemá chybu. Zleva Copacabana, malá pláž Vermelha, sousední kopec Morro de Urca a vedle něj vpravo záliv Botafogo. Nad tím vším samozřejmě bdí Kristus ze svého místa na Corcovadu (nejvyšší pahorek uprostřed).

O stadionu Maracanã jsem se toho načetl spoustu - o tom, jak tu Brazílie prohrála s Uruguayí ve finále MS v kopané v roce 1950, jak tu vstřelil Pelé 1000.gól své kariéry atd.. No, a teď jsem tu! To je na celém cestování asi to nekjrásnéjší!
  Čas ale nelze zastavit a my musíme vyrazit na dlouhou cestu napříč jihoamerickým kontinentem. Taxikem (15BRL) jsme se z našeho hotelu přesunuli na autobusový terminál a v 16:47 odjíždíme komfortním autobusem společnosti Cucero del Norte (256ARS) k vodopádům Iguazú.   31.8.2008 - To už ale jinde jsme... Konkrétně jsme urazili 1500km a ve 13:40 přejíždíme most přes řeku Iguazú. Tak tedy "adeus Brazil" a hurá do Argentiny!