Jižní Amerika 2008

13) Valparaiso - Jižní Amerika 2008 - Obrazový cestopis

19.9.2008 - Poslední výlet nás zevedl do přístavního města Valparaiso. Naše prohlídka centra města zapsaného na seznamu Světového kulturního dědictví UNESCO začíná na náměstí Sotomayor.

V těsném sousedství náměstí se nachází přístav, odkud odjíždí mnoho výletních lodí na širý oceán.
  My ovšem dáváme přednost kulinářskému zážitku! Nábřežní restaurace Botes Salvavidas nabízí spoustu jídel připravených z plodů moře. Já jsem vsadil na mečouna se škeblemi a kroketami (6950CLP).   Po dobrém obědě jdeme vyzkoušet zdejší specialitu - pozemní lanovku (funicular-300CLP), kterých jezdí ve městě hned několik. Protože se Valparaiso nachází v poměrně příkrém svahu nad pobřežím Tichého oceánu, slouží tyto jednoduché kabinky tažené lanem jako ideální dopravní prostředek při cestách do výše položených čtvrtí města.

Asi nejhezčí výhled na Valparaiso i sousední město Viňa del Mar je z ulice 21.května od horní stanice lanovky. Jako na dlani tu máme nejen přístav, ale i nábřežní Avenidu Errázuriz.   Typická momentka z centra města. Zdejší koloniální budovy už bohužel nejsou v úplně ideálním stavu. Ačkoliv na druhou stranu i jejich neutěšený vzhled má něco do sebe.

Některé kontrasty Valparaisa jsou vskutku úžasné - v tomto případě moderní avenida a malebná čtvrť v prudkém svahu.   Jsme zpátky v Santiagu. Večer se vracíme na pěkně osvětlené náměstí Plaza de Armas na nějaké to noční focení. Zde na snímku jezdecká socha zakladatele města Pedra de Valdivii.

Kostel San Francisco na hlavní třídě Avenida Liberador Bernardo O´Higgins stojí v těsném sousedství našeho hotelu.   20.9.2008 - Náš poslední den v Jižní Americe. Nad Santiagem se vyjasnilo a za městem se objevily zasněžené Andské vrcholky. Jejich přelet byl úžasným zakončením naší výpravy!